Friday, 30 January 2009

WE WILL NOT GO DOWN (song for Gaza)



(Song for Gaza)
(Composed by Michael Heart)Copyright 2009

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they’re dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight

You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who’s wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die

We will not go down
In Gaza tonight

“Download” di pautan berikut http://www.michaelh eart.com/ Song_for_ Gaza.html

Monday, 26 January 2009

Selamatkan Bolasepak Malaysia

dalam saat ini, tika waktu ini mood aktivis2 dan pencinta2 bolasepak malaysia berada dalam keadaan yg amat kronik. marah, sedih, kecewa, hampa, putus asa berkolaborasi bersama-sama kecalaran bertimpa-timpa menempek ke wajah bolasepak malaysia.
marah kerana kalah kepada UAE, sedih kerana dimalukan dihalaman sendiri, hampa kerana 5 gol dibolosi, putus asa mengenangkan sejak bergelar bayi hingga berstatus bapak kita masih di takuk lama. entah berapa lama lagi harus ditunggu untuk menjelmakan wajah harimau malaya.5 tahun lagi, 10 tahun lagi, sasaran piala dunia 2018, mampukah atau sasaran ke piala dunia terlalu jauh utk kita sejauh 3 4 generasi mendatang?
sesuatu yg drastik perlu dilakukan agar kita tidak terus tenggelam hanyut lemah dibawa arus perubahan masa dan zaman. jika zaman sudah jauh berubah, kenapa 'orang' kita masih sama? (paham2 laaa)...
disebalik pendedahan lantang B Satianathan mengenai "M-League is not football", jika diteliti banyak kebenarannya dan realitinya itulah liga kita sekarang.
puncanya:

1. Tadbir urus Liga Malaysia
- jika diperhalusi dan diteliti, perlaksanaan Liga Super sepatutnya dibawah bidang kuasa Malaysian Super League Bhd (MSL) yg bertanggungjawab dalam perjalanan liga dan sbg sebuah syarikat, MSL perlu bertanggungjawab dalam mempromosi liga sepertimana yg dilakukan oleh kebanyakkan liga2 utama luar negara. tp apa yg diperhatikan MSL Bhd tidak berperanan langsung dalam menentukan hala tuju liga malaysia dan apabila liga tidak popular, peminat dipersalahkan & didakwa tidak patriotik.

2. FA sbg institusi penyumbang bakat telah gagal
- dalam menentukan kejayaan sesebuah pasukan kebangsaan, pasukan negeri/kelab memainkan peranan sebagai pusat penghasilan bakat atau feedar kepada pasukan kebangsaan. secara kasarnya, memang sistem ini wujud tapi secara halusnya adakah ini sahaja pemain berbakat yang kita ada? atau memang sistem pencarian bakat yang ada pada hari ini disasarkan hanya kepada sekolah sukan bukit jalil???
namun apa yg nyata, pembangunan akar umbi kita sebenarnya sudah nazak, dan memerlukan nafas dan idea baru.

3. Campur tangan politik
- sistem FA untuk pasukan liga malaysia yg ada pada hari ini sudah tidak releven dan sudah sampai masanya kita mereform sepenuhnya kepada sistem FC yg mana pasukan negeri/kelab tidak lagi terikat dengan politik semata-mata.
di beberapa buah FA negeri, perubahan suasana politik malaysia baru2 ini turut mengubah iklim bolasepak negeri2 tersebut. pertukaran kerajaan membawa bersama pertukaran pemimpin pasukan. perubahan tampuk pimpinan juga membawa kepada tarik tali antara pihak2 bercanggah mengenai nasib pasukan termasuklah kerajaan lama menarik kemudahan2 yg disediakan oleh kerajaan lama..what da...????
ini lah sedikit kecacatan perlembagaan di beberapa FA yg mensyaratkan presiden mestilah dari kalangan menteri besar.. xtau bola pun x pa laa asalkan menteri besar...

bercerita mengenai masalah bolasepak malaysia, terlalu banyak sebenarnya jika mahu dikupas. tp buat letih je kupas kalau x koyak2.
cuma buat masa ini eloklah kiranya FAM menumpukan pembangunan akar umbi sahaja. yang dah lapuk tu biarkanlah, tumpukan masa depan. satu cadangan dalam memperkasa bakat dari usia muda;
- FAM perlu jalankan kerjasama lebih erat dengan kementerian pelajaran malaysia. tempatkan bekas2 pemain kebangsaan bersama2 unit kokurikulum pejabat pendidikan daerah (PPD). pegawai ini bertanggungjawab merangka program pembangunan bakat di kawasan ppd tersebut sekali gus bertindak sbg ejen utk diserapkan ke akademi negeri.

sekian

Saturday, 24 January 2009

METRO - Pandai Sungguh Menyusun Kata

Gambar diatas dipetik dari suratkhabar Harian Metro bertarikh 23 januari 09 selepas kekalahan 0-5 malaysia kepada Emiriah Arab Bersatu.
Apa yang x kena dengan gambar ini?
tengok gambar fans ultras, tgk gamba pemain2 berjersi biru buat apa, tgk plak caption dibawah gambar ditulis apa....
"TAK PUAS HATI...penyokong membakar bunga api sebagai protes terhadap mutu permainan skuad negara pada perlawanan kelmarin."
mende laa metro ni. tulis x pakai otak, pakai kepala lutut!
bende yg menyala tu dipanggil flare, dibakar sebelum wisel ditiup untuk memulakan perlawanan dan tujuan membakar mende alah tu bukannya PROTES !
kalau nak protes pon, protes mendenya game belum mula lagi???
tengok playe buat apa pun dah tau, tu kapten sedang bagi kata2 semangat sbelom mulakan aksi..
pala otak metro !!!

Friday, 23 January 2009

Taufan Melanda Lagi

Semalam, skuad bolasepak malaysia membuka tirai perlawanan antarabangsa 2009 dengan seribu satu kecalaran memukau mengoyakkan lagi harapan yg sememangnya kini senipis kulit bawang. malaysia mengulangi sejarah 2007, tewas 5-0 di tanah air sendiri, di hadapan penyokong sendiri. kali ini, giliran UAE berpesta untuk memalukan malaysia.
berang dengan keputusan yg teruk itu, penyokong2 malaysia berkumpul di pintu masuk utama selepas perlawanan untuk meluahkan perasaan atau nama rasminya berdemonstrasi meminta pengunduran jurulatih dan juga pegawai2 utama bolasepak negara.
dari bibir mulut jurulatih, B satianathan, lantas menyalahkan struktur bolasepak malaysia sebagai punca kemeruduman prestasi kita. menurut beliau, LIga Malaysia yg ada sekarang adalah bukan liga bolasepak.. tidak dapat dipastikan apa siratannya. tp jika diteliti, penghamburan mulut satianathan itu ada kebenarannya. struktur dan sistem kita sudah rosak teruk yang tidak mungkin dapat diperbaiki oleh pomen2 sedia ada dan akan mengambil masa yg lama jika dihantar ke workshop2 part time spt yg ada hari ini.
mengkaji punca kekalahan besar malaysia semalam, secara peribadi saya berpendapat, adakah ini kesan awal akibat pengharaman khidmat pemain import untuk liga 2009???
sedangkan rasional awal pengharaman ini adalah untuk memberi ruang bernafas yg lebih besar kepada pemain2 tempatan terutama posisi penyerang yg sering dibayangi kehebatan mamat2 impot? adakah berkesan? jika berkesan kenapa penyerang kita masih lagi malu2 di depan gol?
sesuatu yg harus dikaji semula oleh FAM.
tolak ketepi seketika kelemahan pasukan malaysia. memandang ke sudut lain, penonton yg datang ke stadium semalam tidak menolak faktor kegagalan pengadil berlaku adil sesuai dengan nama kerjanya sebagai pengadil sebagai punca awal penurunan mood atau down dalam kalangan pemain berdasarkan beberapa keputusan yg tidak sepatutnya dilakukan oleh pengadil seperti menghadiahkan penalti kepada lawan dan menghentikan perlawanan separuh masa pertama secara tiba2 disaat malaysia dihadiahkan sepakan percuma dihadapan kotak penalti. implikasi keputusan yg agak bangang itu, padang stadium bolsepak cheras dihiasi dengan botol2 terbang daripada tangan2 penonton yg mentarget pengadil.
keputusan2 pengadil perlawanan amat mengecewakan. ada mulut2 yg membisikkan kata2 semuanya sudah diatur. kerana kita tahu UAE adalah sebuah negara kaya ditambah lagi dengan kekuatan power presiden AFC mohamad hammam yg berwarganegara UAE. dan sejak akhir2 ini pun, negara2 bolasepak yg bukan dari rantau arab banyak mempersoal kepimpinan Hammam yg dikatakan banyak berpihak kepada negara arab sehingga ada yg menggelarkan AFC sebagai Arabian Football Federation, bukannya Asian Football Federation.

.....off

Saturday, 17 January 2009

Kepala babi diletak di surau UM

Menjelang Pilihanraya kampus yang akan berlangsung tidak lama lagi, kehangatan bahang demokrasi kampus digemparkan dengan penemuan kepala babi di dalam surau Universiti Malaya semalam.

Malaysiakini difahamkan bahawa kepala babi itu ditemui oleh salah seorang pelajar pro-Mahasiswa - Mohd Azlan Zainal - yang pergi ke surau tersebut, untuk menunaikan solat Subuh.

Sebelum itu, Mohd Azlan dan seorang lagi rakannya - Ahmad Shahir Md Shah - bertugas mengawal poster dan kain rentang kumpulan tersebut di sekitar kawasan berkenaan.

Ketika itu, katanya, terdapat beberapa orang pelajar yang tidur di dalam surau berkenaan tetapi tidak menyedari kepala babi tersebut diletakkan di situ.

Sebaik sahaja ternampak kepala babi yang diletak di atas bendera parti PAS, Mohd Azlan terus menghubungi pihak keselamatan Universiti Malaya dan pihak polis Brickfields untuk memaklumkan mengenai kejadian tersebut.

Bagaimanapun, ketika ditemui wartawan, Mohd Azlan berkata beliau tidak percayai perbuatan itu dilakukan oleh mahasiswa di situ.

Sebaliknya, beliau mengesyaki ada pihak-pihak lain yang mahu mengganggu-gugat dan mahu memecahkan perpaduan mahasiswa.

Mohd Azlan berkata, pensyarah undang-undang Akademi Pengajian Islam, UM, Dr Ruzman Mohd Noor datang pada kira-kira jam 6 pagi.

"Dr Ruzman juga mengesyaki ada orang tertentu yang melakukan perbuatan tersebut," katanya.

Sebelum ini, mantan exco Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UM sesi yang lalu, Mohd Hilman Nordin memberitahu Malaysiakini,kepala babi itu diletakkan di atas bendera parti PAS.

Juga terdapat tulisan PMI,PRO-M dan PAS pada bendera tersebut.

Di telinga babi terdapat tulisan nombor 872.

Katanya, pada kira-kira jam 7.30 pagi, Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) UM, Prof Datuk Dr Mohd Amin Jalaludin, datang ke surau tersebut, selepas dimaklum mengenai kejadian tersebut.

Mohd Hilman berkata, Dr Mohd Amin kemudiannya menasihatkan para pelajar supaya bersurai dan ke kuliah masing-masing.

Menurutnya lagi, kepala babi tersebut dilihat dimasukkan ke dalam kereta polis yang datang ke situ.

Sementara itu, Persatuan Mahasiswa Islam UM (PMIUM) mengadakan satu sidang akhbar pada jam 2.30 petang untuk mengecam perbuatan tersebut.

Sidang akhbar tersebut akan diadakan di depan surau terbabit.

Kampus UM kini hangat dengan kempen pilihanraya kampus yang menyaksikan pertembungan calon-calon kumpulan pro-Aspirasi dan pro-Mahasiswa. Pilihanraya kampus UM dijadual 19 Januari ini.

Sementara itu, Yang Dipertua PMIUM, Mohamad Haafizuddin Abi Rerah berkata, pada jam 8 pagi, pasukan forensik polis tiba di surau tersebut untuk menjalankan siasatan serta untuk mengesan cap jari.

"Kejadian itu mungkin berlaku antara jam 4 hingga 5 pagi tadi. Pada waktu itu, difahamkan terdapat beberapa aktivis pro-Mahasiswa sedang tidur di situ kerana keletihan berkempen. Mereka tidak sedar kejadian itu," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Mohamad berkata, kepala babi itu diletak di bahagian pintu surau yang jarang digunakan, dan terlindung di belakang sebatang tiang surau.

Monday, 12 January 2009

KERTAS DINDING LAGI


Anda akan jadi lebih berintegriti jika meninggalkan komen
terutamanya selepas memuaturun sesuatu dari blog ini....
terima kasih

WALLPAPER KELANTAN TERBARU !

kertas dinding terbaru dari offside sangkunang untuk peminat bolasepak kelate




Anda akan jadi lebih berintegriti jika meninggalkan komen
terutamanya selepas memuaturun sesuatu dari blog ini....
terima kasih

Friday, 9 January 2009

Frederic Kanoute Sokong Palestine

video : http://www.youtube.com/watch?v=m_x43JZ4j8Q

Pemain Sevilla, Frederic Oumar kanoute menayangkan mesej menyokong perjuangan rakyat Palestin yg tertera di bajunya selepas menjaringkan gol menentang Deportivo La Coruna yg mengakibatkannya dilayangkan kad kuning.
Walaupun sedar yang tindakannya itu mungkin mengundang kontroversi EUFA dan kemarahan golongan pro-yahudi, kanoute tetap menyampaikan mesej tersebut sebagai salah satu jihad yang termampu dilakukannya selaku pemain bolasepak.
ALLAHUAKHBAR!!!

FAM, BEBAL LAGI MEMBEBALKAN !!!



Persatuan Bolasepak Malaysia atau Fucking Association of Malaysia bikin panas lagi. Kebangangan dan kebebalan FAM terserlah kali ini dan kambing hitam akibat tindakan dungu FAM ini adalah Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA)...
Sabtu lalu, perlawanan pertama liga super 2009 menemukan kelantan menerima kunjungan KL PLUS di stasium sultan mohamad keIV. bagaimanapun perlawanan itu tidak dapat dijalankan kerana kelantan ketika itu dilanda bah dan hujan lebat memaksa pegawai perlawanan membuat keputusan menunda perlawanan ke tarikh lain.
24jam kemudian, jawatankuasa pertandingan FAM membuat keputusan perlawanan akan ditunda ke satu tarikh yg akan ditentukan.
bagaimanapun, tidak sampai 48jam kemudian, keputusan hadir lagi. kali ini bukan yg menyenangkan. FAM membuat keputusan perlawanan tersebut dimenangi oleh KL PLUS 3-0 atas alasan kelantan gagal menyediakan venue mengikut piawaian untuk perlawanan itu.
Apakah ini???
adakah FAM berpendapat hujan yg turun mencurah2 dari langit itu urusan KAFA?
adakah KAFA mampu menghentikan hujan? atau FAM bebal yg ini hujan, panas, ribut, taufan adalah urusan ALLAH SWT....
bebalnya FAM...bangangnya mereka.
kalaulah ini akibatnya, baik FAM buat resolusi suruh semua stadium di malaysia ni pasang khemah kat stadium. jangan bagi air hujan masuk.
x pun sebelom buat stadium pastikan kawasan tu adalah kawasan yg x pernah turun hujan.
sekitar tahun 2003 (kalo x silap) situasi sebegini pernah juga berlaku melibatkan pasukan selangor di stadium shah alam. hujan lebat memaksa perlawanan ditunda sehingga mat-mat indon merusuh di stadium. tapi tak pula FAM bagi menang percuma kepada pasukan lawan.
apa nak jadi ni. badan induk bolasepak negara jelas mendiskriminasi pasukan kelantan. FAM jugak buat keputusan berat sebelah dan x adil tanpa merujuk kafa. KAFA dihukum tanpa bicara..
bagaimanapon, tahniah buat ultras2 kelatedotnet yg bingkas bangun memprotes tindakan FAM.. semalam di kota bharu dan petang tadi kelate dot net KL berkumpul di wisma fam, kelana jaya untuk berpiket secara aman dan menyerahkan memorandum bantahan kepada datuk azzudin ahmad, s/u agung FAM.

Wednesday, 7 January 2009

Tuesday, 6 January 2009

AIR MATA GAZA

Panorama menyedihkan di bumi Gaza akibat amukan binatang lahanat terlaknat, Yahudi Israel





disaat mereka memerah keringat bercampur darah jihad,
tertanya2 juga di kepala mereka,
mana saudara seagama mereka serata dunia?
mana rakan2 sebangsa mereka yg kaya raya di dunia arab?
apakah tidak berkuasa langsung nikmat kekayaan kurniaan Allah untuk membantu rakan sebangsa mereka yg lain?
atau kuasa mereka hanya untuk santapan jamuan polis dunia berproksi zionis....
mana liga arab?
mana Arab Saudi?
mana UAE?
mana? mana?????
mana barrack obama yg dikatakan maha hebat disanjung2 serata dunia berarak riang menandakan satu perubahan iklim dunia yg kian kejam???

Disaat mereka menanggung derita merintih hiba, kita hanya mampu melontar pandangan dari kejauhan. secebis doa dikirim moga ketabahan & keimanan mengiringi setiap langkahan mereka. mereka sedar dunia bukan dipihak mereka, mereka sedar siapa mereka dimata pemimpin agung atas muka bumi, mereka sedar apalah sangat kekuatan demonstrasi jika dibanding dengan bom kimia berangkai ciptaan yahudi laknatullah.
namun mereka tahu, Allah SWT sentiasa bersama mereka,
mati mereka dijanjikan syurga Allah bersama para syuhada,
mati mereka demi mempertahankan bumi suci,
mati mereka demi mengakkan ISLAM,
mati mereka dengan nama ALLAH !

-sama-sama kita bersolat hajat sebagai satu jihad kecil kita untuk membantu menguatkan lagi iman dan ketaqwaan mereka menempuh cabaran dajjal laknatullah zionis..

Friday, 2 January 2009

Sepak Mula Liga Super 2009







Liga Super musim 2009 akan membuka tirai pada esok hari, 3 januari 2009. Sepak mula liga super 2009 amat dinanti-nantikan oleh peminat2 liga malaysia untuk menyaksikan sejauh mana kerancakan liga musim ini tanpa kelibat awang import.

berikut adalah jadual perlawanan pertama liga super 2009

KEDAH vs SELANGOR
Std Darul Aman

PDRM vs MYTEAM
Std Selayang

KELANTAN vs KL PLUS
Std Sultan Mohamad ke4

TERENGGANU vs PERLIS
Std Tuanku Mizan

PAHANG vs JOHOR FC
Std Darul Makmur

P PINANG vs N SEMBILAN
Std Bandaraya

PERAK vs KUALA MUDA NAZA
Std Ipoh

Bersama-sama meriahkan liga bolasepak Malaysia.
Sokonglah pasukan anda.
Jika bukan kita rakyat Malaysia yg menyokong pasukan kita, siapa lagi?