Friday, 27 February 2009

Liga Super :Buku Bertemu Ruas


Buku bakal bertemu ruas. itulah perumpamaan tepat bagi pemerhati dan peminat liga bolasepak malaysia menjelang pertemuan Selangor menentang Kelantan di Stadium Shah Alam, 28 februari 09.
kenapa buku bertemu ruas? tidak dapat dipastikan siapa buku dan siapa ruas. apa yang pasti kedua-dua pasukan yang kini menghuni tangga pertama dan kedua liga memiliki misi tersendiri dalam pencarian jagoan bolasepak malaysia musim ini setelah jaguh terdahulu, kedah sudahpun ketinggalan dalam meneruskan survival kegemilangan yang dicipta mereka beberapa tahun kebelakangan ini.
selangor atau red giant sudah tentunya mengharapkan gemilang stadium shah alam yang diwarnai sorakan merah kuning untuk melakar kejayaan mengutip mata penuh untuk mengambil alih teraju liga dari tangan kelantan.
namun harus diingat, lembah kelang bukanlah terlalu asing bagi laskar-laskar the red warriors. bermain di lembah kelang ibarat beramain di kampung halaman kerana penyokong-penyokong the red warriors pastinya akan meneruskan tradisi seperti sediakala iaitu memenuhkan gelanggang lawan untuk 'diubah' menjadi gelanggang sendiri.
jika diimbas rekod-rekod terdahulu, musim 2008 dalam persaingan piala malaysia, kelantan menumpaskan selangor 5-2 di kota bharu, namun tewas 4-1 di shah alam yang menyaksikan perjalanan kelantan untuk menggapai piala malaysia terhenti disitu.
apa-apa pun, musim ini tidak semestinya perlu mengikut skrip sedia ada seperti tahun lalu. dendam kesumat kelantan mesti dilunaskan di shah alam. bukan sahaja dendam membara peminat, tetapi pemain juga tidaklah terkecuali.
kelibat indra putra mahayuddin sudah pastinya menghadirkan gerun buat barisan gergasi merah apatah lagi di sanubari indra sendiri pastinya mahu memastikan selangor menyesal kerana menyingkirkannya pada penghujung musim lalu.
8.45 malam, 28 februari kini dinanti. ayuh red giant dan red warriors! penuhkan stadium shah alam. antara merah kuning dan merah putih, kita tengok merah mana yang mendominasi stadium. selamat berjuang wira-wira merahku sekalian...

GOMO KELATE GOMO !

Saturday, 21 February 2009

Thursday, 19 February 2009

Tidak mustahil musim ini milik Kelantan


AKSI terpuji Kelantan sehingga mengambil alih status pendahulu Liga Super dari Selangor, mencuri perhatian bekas penyerang sensasi pasukan itu, Hashim Mustapha, yang menyifatkan skuad itu kini berada pada posisi terbaik merintis kemungkinan mencipta musim paling gemilang dalam sejarah pasukan itu.

Pemenang tiga kali anugerah Kasut Emas pada 1990, 1993 dan 1994 itu yang kini berwatak penolong jurulatih kepada Peter Butler, turut menyifatkan skuad musim ini adalah barisan terbaik Kelantan pernah disaksikannya sejak sekian lama.

Hashim berkata, kejayaan menewaskan Pahang kelmarin, turut melengkapkan misi tiga dalam satu Kelantan - mengutip tiga mata, mencatatkan enam kemenangan berturut-turut serta merampas kedudukan selaku pendahulu carta Liga Super yang baru memasuki perlawanan ketujuh.


"Saya yakin jika semua pemain mengekalkan prestasi konsisten untuk jangka masa panjang, tidak mustahil musim 2009 ini akan menjadi milik Kelantan. Ini adalah peluang terbaik bagi Kelantan untuk bergelar juara liga utama bola sepak tempatan buat kali pertama.

"Malah, mungkin ini juga kali pertama sejak sekian lama Kelantan dilabel selaku pasukan pilihan dan pencabar utama kejuaraan liga," katanya

Hashim berkata, selain perubahan radikal dalam struktur pasukan oleh pengurusan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) yang diterajui Presidennya, Tan Sri Annuar Musa, kerjasama sepasukan serta komitmen jitu pemain ketika latihan, turut menyumbang kebangkitan Kelantan musim ini.

Namun dia mengakui, titik-tolak perjalanan panjang yang lebih mencabar bagi skuad Kelantan musim ini akan ditentukan apabila skuad itu berkunjung ke Stadium Shah Alam untuk menentang Selangor, minggu depan dalam pertembungan dua pasukan teratas.

Tuesday, 17 February 2009

LIGA SUPER 17 FEBRUARI 2009

Keputusan Perlawanan TM Liga Super 2009

N. SEMBILAN 0 - 0 KL PLUS
PAHANG 1 - 5 KELANTAN
PERAK 0 - 1 TERENGGANU
PULAU PINANG 1 -1 PDRM
JOHOR FC 1 - 2 PERLIS
KEDAH 2 - 1 KM NAZA
SELANGOR 0 - 1 MYTEAM

Monday, 9 February 2009

Musim Amfibia Melompat dan Mengawan

Tika ini, negara Malaysia sedang mengalami musim melompat dan mengawan bagi sejenis amfibia yang datangnya daripada pelbagai spesis. umum mengetahui bahawa musim ini spesis2 ini mempergiatkan usaha untuk melompat dan mencari rakan kelaminan. fenomena ini sememangnya sudah dijangka seawal 8 Mac tahun lalu. Kalendar lompat-melompat sudahpun dipampang apabila spesis ulung amfibia yg juga kawanan tertua dalam kalangan spesis negara ini sudahpun meramalkan akan berlakunya lompatan besar-besaran tahap sarjana spesis2 ini kearah mencari kawanan yang lebih harmoni menjanjikan makanan melimpah ruah.
dua tiga hari ini, ramalan serta catitan kalendar amfibia ini menjadi kenyataan. namun, banyak tersasar dari ramalan awal para pengkaji habitat amfibia ini. mereka sebenarnya menjangkakan beberapa kawanan dari spesis dominan akan mencari kawanan dan rakan kelaminan di dalam komuniti spesis campuran yang satu lagi. tp sebaliknya yang berlaku. spesis yang dominan terus dominan menyebabkan satu kawasan paya yang menempatkan 2 kawanan yang hampir sama banyak, sudahpun kehilangan wilayah ke tangan spesis dominan.
para pengkaji dan pemerhati makhluk ini sudahpun memulakan post mortem, mencari punca mengapa berlaku perubahan mendadak pada sifat amfibia-amfibia ini.
setelah dikaji, jawapannya muncul. dengar ceritanya, spesis yang tewas di kawanan tersebut sebenarnya terlalu bongkak dan angkuh bercerita tentang kehebatan pengaruhnya di depan makhluk-makhluk lain di habitat negara ini. seperti cerita zaman persekolahan dulu-dulu, "lembu dan ibu katak yang sombong"...pernah baca? pegi baca..

Saturday, 7 February 2009

DAULAT TUANKU !


Benarlah Nabi Bersabda :
Tanda Akhir Zaman Apabila Hamba Sahaya akan jadi Raja

Moga Tuhan Maha Perkasa Memelihara
Raja Raja dari segala ancaman ke atas takhta mereka


DAULAT TUANKU !

http://penembak-tepat.blogspot.com/


Wednesday, 4 February 2009

Wallpaper Indra Putra



Anda akan jadi lebih berintegriti jika meninggalkan komen
terutamanya selepas memuaturun sesuatu dari blog ini....
terima kasih

Monday, 2 February 2009

Wallpaper lg



Anda akan jadi lebih berintegriti jika meninggalkan komen
terutamanya selepas memuaturun sesuatu dari blog ini....
terima kasih

Sunday, 1 February 2009

Malam Gemilang The Red Warriors


GELORA Stadium Sultan Mohamad Ke-IV di Kota Bharu memaksa si Jengking berputih mata apabila tewas 0-4 kepada Kelantan pada perlawanan pusingan pertama Piala FA malam tadi.

Kelantan yang mendapat sokongan lebih 10,000 penyokong memulakan malam cemerlang dengan jaringan pembukaan oleh Nor Farhan Mohamad pada minit kelapan.

Bekas pemain kebangsaan itu berjaya meloloskan diri selepas menerima hantaran daripada Badri Radzi.

Kelantan yang nyata menguasai permainan meneruskan asakan dan gol kedua hadir pada minit ke-31 apabila Khalid Jamlus mudah menolak masuk bola yang gagal ditangkap kemas oleh penjaga gol Johor, Nor Azlan Razali hasil rembatan Indra Putra Mahayuddin.

Pada separuh masa kedua Johor nampak garang tetapi tetap gagal menemui penyudah.

Begitupun, Kelantan yang terus berpesta menerusi jaringan Khalid sebelum Indra Putra melengkapkan malam gemilang itu dengan gol keempat menerusi sepakan penalti sebelum tamat perlawanan.

Kemenangan itu dilihat agak selesa sebelum menghadapi perlawanan kedua di gelanggang lawan Rabu depan.