Monday 24 January 2011

Logo Liga Super Malaysia

Banyak cerita menarik menjelang sepak mula Liga Malaysia 2011. Berita gembira pertama telah pun kita dengar, iaitu kebebasan setiap pasukan bertanding mempamerkan logo penajaan masing-masing setelah berakhirnya tajaan TM Berhad pada musim ini.


Gembira lagi, apabila syarikat media Malaysia ASTRO bersetuju menjadi rakan penaja FAM dan bermurah hati menyumbangkan dana RM440 Juta untuk keseluruhan tempoh tajaan selama 4 tahun.


Hadirnya Astro Media ke kancah bolasepak Malaysia turut membawa pakej yang menarik untuk memeriahkan saingan Liga Malaysia agar setanding dengan liga-liga luar negara. Apa yang menarik logo Liga Malaysia meliputi Liga Super dan Liga Perdana khabarnya akan diganti dengan logo baru yang lebih menarik dan bersifat internasional.
Berikut ialah bayangan logo dari pihak penaja yang akan dipilih oleh Jawatankuasa Liga Super diketuai Tan Sri Annuar Musa dan bakal diumumkan pada hari rabu ini.
.

Agak menarik kan? Simple dan membawa motif tersendiri, selain susunan imej yang kreatif.




Thursday 13 January 2011

JERSI BARU...

Jersi baru dilancarkan pada 7 Januari 2011.. Maknanya, dah agak terlewat laa aku hapdet story ni ye... Walau bagaimanapun, aku tetap nak update sebab permintaan tinggi. Aku tengok statistik carian yg hangat sehari dua ni ke blog sangkunang ialah berkenaan jersi baru skuad The Red Warriors 2011..

Jersi baru keluaran UMBRO yang sarat dengan logo penaja...








gambar-gambar dipow dari SINI

Durian Runtuh Untuk HARIMAU MALAYA


Kerajaan hari ini mengumumkan durian runtuh, RM 50 000 saham Amanah Saham Wawasan dan RM 15 000 tunai kepada setiap seorang pemain dan Jurulatih skuad Harimau Malaya yang menjulang Malaysia sebagai juara baru Piala AFF Suzuki baru-baru ini.
Merayau-rayau di beberapa forum, ada laa sorang dua yang mempertikaikan kenapa kerajaan terlalu memanjakan bolasepak. Bolasepak kita baru juara Asia Tenggara, sedangkan kita ada juara dunia basikal, skuasy, badminton, boling padang. Kenapa mereka semua dipandang sebelah mata aje????
Jawapannya senang;
MAMPUKAH SUKAN SKUASY atau BOLING MAMPU MENARIK PENGLIBATAN 100 000 RAKYAT DI VENUE PERLAWANAN/PERTANDINGAN SEPERTI MANA YANG MAMPU DILAKUKAN OLEH BOLASEPAK....

Monday 3 January 2011

Astro Sertai Zaman Transformasi Liga M

Sejak memasuki Pejabat FAM 31 Julai 2010, insan bernama Annuar Musa pantas menjanjikan transformasi besar-besaran Liga Malaysia bermula musim 2011-2012.
Misi Annuar Musa untuk menarik penglibatan korporat ke dalam bolasepak Malaysia mula membuahkan hasil. Astro Media tampil menjadi rakan penaja FAM dengan tawaran RM 220 juta untuk tempoh 4 tahun. Syabas FAM, Syabas ASTRO..

Itu cerita kewangan badan induk.

Untuk liga, ramai yang sudah tahu yang musim 2011 adalah fasa pertama perubahan. Pada fasa pertama ini, perubahan jelas yang kelihatan pada wajah liga ialah TIADANYA LAGI logo penaja utama FAM pada jersi pemain. Bermakna, setiap pasukan berhak meletakkan logo penaja masing-masing..
Agak-agaknya, macam ni laa nanti ye...


2010 Yang Gemilang

Rasanya masih belum terlambat untuk aku mengucapkan salam tahun baru 2011. Seperti yang semua pihak sedia maklum, 2010 sudah kita tinggalkan, tinggalkan bersama banyak kenangan manis. Pastinya kejayaan pasukan bolasepak Malaysia menguasai pentas bolasepak Asia Tenggara akan terus dikenang sebagai pencapaian terbaik Bolasepak Malaysia di zaman moden ini.
Dan...
Pemimpin sukan yang paling berjaya 2010 ialah TAN SRI ANNUAR MUSA.

sebabnya, kerana beliau naik ke podium KEJUARAAN sebanyak 2 kali..
Di pentas kejuaraan, menjulang Piala Malaysia bersama The Red Warriors buat kali pertama dalam sejarah.
Di pentas kejuaraan, menjulang Piala AFF bersama Malaysia buat kali pertama dalam sejarah.