Tuesday 16 July 2013

'MENANG TAK PENTING'

 Oleh Wan Fakhrul BakarCetak
'MENANG TAK PENTING'Datuk K Rajagobal
Rajagobal mahu cari rentak temu Chonburi sebelum berdepan Chelsea, Ahad ini

Kelana Jaya: Mentaliti dan falsafah Datuk K Rajagobal masih tidak berubah setiap kali skuad Harimau Malaya turun beraksi dalam perlawanan persahabatan. 
Semalam, ketua jurulatih skuad kebangsaan itu seperti biasa menegaskan dia tidak terlalu mementingkan kemenangan pada aksi persahabatan menentang kelab Thailand, Chonburi FC di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam ini. 

Pasukan kelab pastinya cukup teruja menentang skuad kebangsaan dan sama juga seperti ketika Chonburi FC menewaskan skuad kebangsaan Thailand sebelum ini. Persembahan mereka pasti meningkat tanpa memerlukan apa-apa motivasi tambahan kerana mereka tahu berdepan pasukan lebih baik” Datuk Rajagobal, Jurulatih kebangsaan

Pada tanggapan pengendali berusia 57 tahun itu, perlawanan berkenaan hanya medan mencari rentak menjelang pertemuan menentang gergasi Inggeris, Chelsea di Stadium Shah Alam, Ahad ini.

Malah, dia berasakan apa juga keputusan boleh berlaku apabila sebuah pasukan kebangsaan berdepan dengan pasukan berstatus kelab atau negeri.

“Semua kena faham, kita (skuad kebangsaan) juga pernah bertemu Sabah (menang tipis 1-0) dan Sarawak (seri 1-1) pada tahun lalu. Itu semua boleh berlaku di seluruh dunia.

“Pasukan kelab pastinya cukup teruja menentang skuad kebangsaan dan sama juga seperti ketika Chonburi FC menewaskan skuad kebangsaan Thailand sebelum ini. Persembahan mereka pasti meningkat tanpa memerlukan apa-apa motivasi tambahan kerana mereka tahu berdepan pasukan lebih baik. 

-----------------------------
This is Raja

No comments: