Wednesday 3 July 2013

Kelantan Gah, JDT Cuba Lagi


Kelantan mengesahkan status gergasi bolasepak Malaya masih belum terhakis. Menumpaskan Johor Darul Takzim 1-0 pada final tempoh hari membuktikan semangat juang anak-anak buah Bojan Hodak masih membara untuk menyaingi kuasa-kuasa bolasepak Malaysia yang lain seperti Selangor, Lion 12 dan pasukan paling meningkat, Johor Darul Takzim.

Tidak banyak perbezaan kualiti kedua-dua pasaukan pada final tempoh hari. Kedua-duanya hebat. Penyokong pun hebat. Cuma yang membezakan Kelantan dan JDT ialah pengalaman.

Kepada penyokong JDT, banyak-banyakkan bersabar. Kerana ini baru permulaan bagi kalian. Pada awal kebangkitan Kelantan dulu pun, penyokong Kelantan merasai pedihnya tangisan kekalahan. Tahun 2009, dua kali penyokong Kelantan menangis ketewasan di final. Kalah penalti kepada Selangor dalam final piala FA 2009. Dan tumpuan dan harapan menjulang kejayaan diberi, pada penghujung musim TRW kalah lagi di final Piala Malaysia kepada Negeri Sembilan. Nikmatnya tangisan kekalahan, TRW belajar sesuatu, mendaki sedikit demi sedikit sehingga menjulang treble 2012.

Kepada JDT, anda juga akan merasai perjalanan hebat ini..

#PRESIDEN FAM SILA LETAK JAWATAN

No comments: