Thursday 19 February 2009

Tidak mustahil musim ini milik Kelantan


AKSI terpuji Kelantan sehingga mengambil alih status pendahulu Liga Super dari Selangor, mencuri perhatian bekas penyerang sensasi pasukan itu, Hashim Mustapha, yang menyifatkan skuad itu kini berada pada posisi terbaik merintis kemungkinan mencipta musim paling gemilang dalam sejarah pasukan itu.

Pemenang tiga kali anugerah Kasut Emas pada 1990, 1993 dan 1994 itu yang kini berwatak penolong jurulatih kepada Peter Butler, turut menyifatkan skuad musim ini adalah barisan terbaik Kelantan pernah disaksikannya sejak sekian lama.

Hashim berkata, kejayaan menewaskan Pahang kelmarin, turut melengkapkan misi tiga dalam satu Kelantan - mengutip tiga mata, mencatatkan enam kemenangan berturut-turut serta merampas kedudukan selaku pendahulu carta Liga Super yang baru memasuki perlawanan ketujuh.


"Saya yakin jika semua pemain mengekalkan prestasi konsisten untuk jangka masa panjang, tidak mustahil musim 2009 ini akan menjadi milik Kelantan. Ini adalah peluang terbaik bagi Kelantan untuk bergelar juara liga utama bola sepak tempatan buat kali pertama.

"Malah, mungkin ini juga kali pertama sejak sekian lama Kelantan dilabel selaku pasukan pilihan dan pencabar utama kejuaraan liga," katanya

Hashim berkata, selain perubahan radikal dalam struktur pasukan oleh pengurusan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) yang diterajui Presidennya, Tan Sri Annuar Musa, kerjasama sepasukan serta komitmen jitu pemain ketika latihan, turut menyumbang kebangkitan Kelantan musim ini.

Namun dia mengakui, titik-tolak perjalanan panjang yang lebih mencabar bagi skuad Kelantan musim ini akan ditentukan apabila skuad itu berkunjung ke Stadium Shah Alam untuk menentang Selangor, minggu depan dalam pertembungan dua pasukan teratas.

No comments: