Friday, 27 February 2009

Liga Super :Buku Bertemu Ruas


Buku bakal bertemu ruas. itulah perumpamaan tepat bagi pemerhati dan peminat liga bolasepak malaysia menjelang pertemuan Selangor menentang Kelantan di Stadium Shah Alam, 28 februari 09.
kenapa buku bertemu ruas? tidak dapat dipastikan siapa buku dan siapa ruas. apa yang pasti kedua-dua pasukan yang kini menghuni tangga pertama dan kedua liga memiliki misi tersendiri dalam pencarian jagoan bolasepak malaysia musim ini setelah jaguh terdahulu, kedah sudahpun ketinggalan dalam meneruskan survival kegemilangan yang dicipta mereka beberapa tahun kebelakangan ini.
selangor atau red giant sudah tentunya mengharapkan gemilang stadium shah alam yang diwarnai sorakan merah kuning untuk melakar kejayaan mengutip mata penuh untuk mengambil alih teraju liga dari tangan kelantan.
namun harus diingat, lembah kelang bukanlah terlalu asing bagi laskar-laskar the red warriors. bermain di lembah kelang ibarat beramain di kampung halaman kerana penyokong-penyokong the red warriors pastinya akan meneruskan tradisi seperti sediakala iaitu memenuhkan gelanggang lawan untuk 'diubah' menjadi gelanggang sendiri.
jika diimbas rekod-rekod terdahulu, musim 2008 dalam persaingan piala malaysia, kelantan menumpaskan selangor 5-2 di kota bharu, namun tewas 4-1 di shah alam yang menyaksikan perjalanan kelantan untuk menggapai piala malaysia terhenti disitu.
apa-apa pun, musim ini tidak semestinya perlu mengikut skrip sedia ada seperti tahun lalu. dendam kesumat kelantan mesti dilunaskan di shah alam. bukan sahaja dendam membara peminat, tetapi pemain juga tidaklah terkecuali.
kelibat indra putra mahayuddin sudah pastinya menghadirkan gerun buat barisan gergasi merah apatah lagi di sanubari indra sendiri pastinya mahu memastikan selangor menyesal kerana menyingkirkannya pada penghujung musim lalu.
8.45 malam, 28 februari kini dinanti. ayuh red giant dan red warriors! penuhkan stadium shah alam. antara merah kuning dan merah putih, kita tengok merah mana yang mendominasi stadium. selamat berjuang wira-wira merahku sekalian...

GOMO KELATE GOMO !

2 comments:

eNCiK aHMaD said...

weh, ko pegi ke sabtu ni? ko pi dgn geng KDN ka?


p/s: amjales jadi penaja MU? aku lagi rela SCUD laa, lg sdap namenye...haha, xpon warung kat pantai dalam tu, warung rindu...

SangKunang said...

aku gi ngan moto je encik ahmad...
senang nak balik nanti. huhu