Thursday 28 May 2009

Bernafas semula...

5 kekalahan berturut-turut sejak menjadi naib juara piala fa cukup memberi azab yang teramat pedih buat The Red Warriors. situasi tidak menentu seolah-olah memberi satu gambaran bahawa zaman kejatuhan The Red Warriors yg bermula garang musim ini sudah bermula.
Namun, malam semalam membuktikan kembalinya sinar. kemenangan 1-0 ke atas KL Plus FC cukup memberi tonik berguna kepada pasukan untuk terus bernafas mengharungi baki perlawanan yang masih tinggal.
mungkin ada yang meramalkan bahawa kelantan sudah terkeluar dari perebutan takhta liga super musim ini. tapi siapa tahu. dengan saki baki perlawanan yang masih tinggal kelantan mampu mendaki semula. bola ini bulat. segalanya boleh berlaku.
kemenangan 1-0 malam semalam nyata mengembirakan kira-kira 1000 penyokong yang hadir ke stadium dan mungkin selepas ini mampu menarik semula mereka yg telah 'hilang'.
penulis sebenarnya cukup terharu dan bangga dengan mereka yg ke stadium semalam. disaat-saat pasukan mengalami zaman kemelesetan, tempoh masalah, mereka masih setia berdiri di belakang pahlawan2 merah. sebelum perlawanan bermula, ketika pemain masuk ke padang, penulis terdengar jeritan seorang penyokong fanatik, "gomo sek kito, biar meney kali nih, toksoh duk rusing, sek kawe ado lagi, aloh mene sek kawe maghi, " (gomo kelantan, biar mng kali ni. jangan dibimbang, penyokong akan setia disini).
begitulah jiwa penyokong setia. kalah menang bukan persoalan, yang penting sokongan sejati. biar kita sentiasa disisi. mengharungi duka dan duka. penyokong bukan hanya ketika senang sahaja !
kepada pemain, ayuh! masa masih ada. bangkitlah wiraku, bangkitlah !

2 comments:

aFiQ said...

Gmbar kt stadium tader ker pert?~~~

SangKunang said...

xdak laa gambor.. aku x bawak kamera mlm tu. stadium pun suram je. maklumlaa, stadium besar.. uhuhu