Sunday 14 November 2010

Ben William -Ref Gred Double D


Satu Malaya sudah tonton tibi, menyaksikan gelagat Ben William di tengah padang. Sesuai dengan namanya pengadil, beliau sepatutnya bersikap adil bukan?

Takpelah, kalau itu yang dimahukan tuan rumah China. Sangat terdesak untuk menang kerana menyedari skuad Malaysia bukan calang-calang pasukan. Barisan yang bukan senang untuk diperbudak-budakkan.
3 layangan kad merah, dan hampir semua pemain menerima layangan kad kuning. 3 bola mati hadiah dari Ben William memberi 3 gol ihsan kepada China.

Untuk pengetahuan semua, malam ini bukanlah malam pertama Ben William menaikkan darah rakyat Malaysia. Tanggal 21 Januari 2009, Ben telah menaikkan darah hampir 10000 rakyat malaysia di stadium Cheras, Kuala Lumpur dalam aksi kelayakan Piala Dunia menentang UAE. Malaysia tewas akibat percaturan pengadil. Tindakan tak masuk akal, ketika memberikan penalti untuk gol pertama UAE. Tindakan berat sebelah pengadil dari Australia ini menyaksikan padang stadium Cheras dhujani botol minuman, selipar jepun dan juga bungkusan nasik yg masih belum dijamah.

Malam ni, Ben mengganas lagi. Pengadilan yang sangat teruk mutunya. Namun begitu, sekalung tahniah buat barisan Malaysia yg mampu mengimbangi rentak lawan walaupun beraksi dengan 8 orang pemain berbanding China yang bermain 13 orang (11 pemain, 1 pengadil & penyokong).

Andai padang sama rata, kekuatan sama seimbang, aku yakin perlawanan tadi mampu dimenangi oleh Malaysia.

Syabas juga buat pemain dan barisan kejurulatihan yang menunjukkan kematangan dan sikap profesional yang tinggi walaupun tertekan dengan tindakan pengadil...

Apapun, kita layak ke pusingan kedua, 15/11/10 menentang Iran.

5 comments:

nur shuhada said...

pengadil yg bengong..ptot lepuk kepala die ngn selipar jepun kuat2..bagi cair ckit otak 2..

A. Asyraf (asd_slade) said...

Ntah la..rase nak letak kepala pengadil tu kt lantai,then pijak laju2,ludah,potong kepala dia,gantung kat kedutaan australia di malaysia~

Admin said...

aduyai..
hrapkan nme jep pengADIL..
hu3~

brsabarlah Malaysia :)

zul said...

apa2pun taniah kpd pemain malaysia yg berjuang habis-habisan...

Sara said...

jgn risau..satu ari nnt kte tunjuk semua si0ng n belang yg kte ade..tr0s maju sukan t0k negara