Friday, 9 January 2009

FAM, BEBAL LAGI MEMBEBALKAN !!!



Persatuan Bolasepak Malaysia atau Fucking Association of Malaysia bikin panas lagi. Kebangangan dan kebebalan FAM terserlah kali ini dan kambing hitam akibat tindakan dungu FAM ini adalah Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA)...
Sabtu lalu, perlawanan pertama liga super 2009 menemukan kelantan menerima kunjungan KL PLUS di stasium sultan mohamad keIV. bagaimanapun perlawanan itu tidak dapat dijalankan kerana kelantan ketika itu dilanda bah dan hujan lebat memaksa pegawai perlawanan membuat keputusan menunda perlawanan ke tarikh lain.
24jam kemudian, jawatankuasa pertandingan FAM membuat keputusan perlawanan akan ditunda ke satu tarikh yg akan ditentukan.
bagaimanapun, tidak sampai 48jam kemudian, keputusan hadir lagi. kali ini bukan yg menyenangkan. FAM membuat keputusan perlawanan tersebut dimenangi oleh KL PLUS 3-0 atas alasan kelantan gagal menyediakan venue mengikut piawaian untuk perlawanan itu.
Apakah ini???
adakah FAM berpendapat hujan yg turun mencurah2 dari langit itu urusan KAFA?
adakah KAFA mampu menghentikan hujan? atau FAM bebal yg ini hujan, panas, ribut, taufan adalah urusan ALLAH SWT....
bebalnya FAM...bangangnya mereka.
kalaulah ini akibatnya, baik FAM buat resolusi suruh semua stadium di malaysia ni pasang khemah kat stadium. jangan bagi air hujan masuk.
x pun sebelom buat stadium pastikan kawasan tu adalah kawasan yg x pernah turun hujan.
sekitar tahun 2003 (kalo x silap) situasi sebegini pernah juga berlaku melibatkan pasukan selangor di stadium shah alam. hujan lebat memaksa perlawanan ditunda sehingga mat-mat indon merusuh di stadium. tapi tak pula FAM bagi menang percuma kepada pasukan lawan.
apa nak jadi ni. badan induk bolasepak negara jelas mendiskriminasi pasukan kelantan. FAM jugak buat keputusan berat sebelah dan x adil tanpa merujuk kafa. KAFA dihukum tanpa bicara..
bagaimanapon, tahniah buat ultras2 kelatedotnet yg bingkas bangun memprotes tindakan FAM.. semalam di kota bharu dan petang tadi kelate dot net KL berkumpul di wisma fam, kelana jaya untuk berpiket secara aman dan menyerahkan memorandum bantahan kepada datuk azzudin ahmad, s/u agung FAM.

2 comments:

Freddie said...

izinkan aku perbetulkan.

Fucking Assholes of Malaysia.

baduk said...

ada gak org sokong FAM dale blog aku..gong!