Monday 6 December 2010

Kembalinya Hero Lama

Lupakan seketika saingan Piala Suzuki yang menyaksikan kesemputan Malaysia menguasai saingan dan kesemputan peminat menyaksikan siaran langsung..

Kembali ke Kota Bharu.
Peminat TRW sudah pun menerima perkhabaran bahawa Kelantan kini mendapat sentuhan orang lama setelah bintang-bintang sepakat meninggalkan pasukan. Untuk musim 2011, skuad bimbingan Satianathan bakal mendapat sentuhan kembali Hero lama iaitu Khalid Jamlus, Wan Rohaimi dan Danial Fadly selain nama-nama yang sudah diumumkan sebelum ini iaitu Azwan Roya, Aziz Ismail dan Solihin Kanasian (K Soley).

Berbicara tentang pengambilan Khalid Jamlus yang disifatkan peminat sebagai langkah kebelakang yang diambil KAFA. Kembalinya Khalid juga dilihat sebagai langkah terdesak KAFA yang kehilangan beberapa nama besar yang mengambil keputusan berhijrah ke pasukan lain.

Walaupun ramai yang meragui keupayaan Khalid yang sudah semusim berehat panjang dari saingan kompetitif, saya berpendapat langkah Khalid kembali ke Kota Bharu waja DIPUJI !

Disaat segelintir pemain kesayangan KAFA yg dahulunya 'nobody', tapi menempa nama bersama The Red Warriors, kini mengangkat kaki melupakan budi, Khalid mungkin jadi penyelamat. Khalid Jamlus melupakan ego diri untuk kembali menyahut cabaran walaupun suatu ketika dahulu dia pernah dibuang walaupun KHALID JAMLUS pernah menyuarakan hasrat untuk menjadikan Kota Bharu sebagai destinasi terakhir sebelum menggantung but.
Pernah disingkirkan suatu ketika, sesetengah pemain bergelar bintang mungkin akan buat2 merajuk atau jual mahal jika pasukan lama mencarinya untuk rujuk kembali, tapi tidak bagi Khalid.

Sehingga kini, sentuhan Khalid Jamlus mungkin diragui, tetapi keikhlasan dan ketulusan hatinya usah diragui...

VIVA KHALID JAMLUS !!!

2 comments:

Paritbuntarmali said...

Khalid Jamlus adalah antara penyerang terbaik pernah dilahirkan oleh Negeri Perak. Saya sendiri pernah bermain bersama-sama Khalid Jamlus di padang S.M.K. Dr.Megat Khas, Ipoh. Pada masa itu Khalid pada usia belasan tahun telah menunjukkan bakat semulajadinya untuk menjadi bintang bolasepak yang terkenal suatu hari nanti.

Setelah berjaya mencipta nama sebagai pemain Perak yang berjaya sehinggalah Khalid berhijrah ke Selangor dan seterusnya Kelantan menjadi destinasi beliau.

Walaupun digelar Hero Lama, kemampuan Khalid Jamlus masih baik. Cuma disiplin samada di dalam mahupun di luar padang yang beliau perlu baiki. Semoga Khalid akan berjaya bersama Kelantan.

Peminat Bolasepak Malaysia...

MALAYSIA 4EVER said...

mungkin khalid hanya mampu berperanan seperti cik hishamuddin (2010) bersama kelantan yg hanya diturunkan sekali sekala..

apapun, di peminat malaysia masih merindui sentuhan pemusnah khalid bersama pasukan malaysia suatu ketika dahulu