Tuesday, 9 August 2011

Aku dan Stadium

Entri bertaraf diari. Papan kekunci diketuk oleh jari-jari montel tanpa menggunakan salur medula oblungata secara terperinci..

Aku dan stadium. Stadium dan aku.
memang tak boleh dipisahkan. Aku tak tau kenapa keobsesan ini terjadi.

Perabih duit ke stadium satu perkara kecik.
Sesak napas nipis poket masa study, gigih catu fulus menapak menari-nari.
nilainye sudah mencecah angka ribu ringgit malaysia derr...

kotak ke2 sudah hampir penuh. kene cari kotak ke3

Riuh stadium ada sepakbola. Aku ada di sana.
Sunyi stadium tanpa acara. Aku masih di sana.

Gembira sama taulan. Aku bersama di sana.
Sedih kecamuk kecewa. Aku langkah ke sana.

Pening problemo sini sana. Aku sendirian bawa bersama keproblemoan itu ke sana.
Walau monumen itu sepi tanpa penghuni. Aku gembira menatap wajah indah itu. Seolah-olah ia pun gembira aku meluahkan isi hati kecamukku kepadanya..

Mama pernah berkata. "mu ni x abih-abih nge stedium. sikit lagi kijo di stedium laa mu"...
Yupp... doa mama mana yg tak pernah makbul. Aku ditakdirkan berkerja di Stadium. KFC Stadium Cheras. Walau hanya seketika masanya, itulah lambang keobsesan tiada perhentian.
kenangan si penggoreng ayam uncle colonel

Hari ini dilanda keributan hembusan beliung. Jiwa kacau, jiwa kosong. Kesana kulega minda. Berteman my green cikaro, the green goblin. Secawan teh buatan mami harga pakej x pernah berganjak. Waaahhhhh... Senang sekali.

Kembali lurus wayar tersimpul mati. Dihati berbunga mekar. Inspirasi berdiri tegar. Pasak teguh bumi berakar.

Andai suatu hari, dapat berjumpa Dr Mahathir secara peribadi, inginku marah beliau.
Kenapa membina stadium Bukit Jalil segedabak itu?
Kalo stadium tu sekecik patung angry bird bersaiz bola baling, dah lama aku dakap, peluk, cium stadium Bukit Jalil itu....uhuk...CINTAKU TERTINGGAL DI STADIUM bersama dia.......

5 comments:

Honey IsyQi said...

hohoho....sama la kita...juz start last yer bcoz b4 ni komitmen study...tiket pun dah blambak...=p

SangKunang said...

Honey..dlm 10 thun lg kita tgk tket sapa yg paling bnyk ye..hhe..pastu qat kiraan harga skali..brapa juta dh perabih..hehe

s said...

mlopong mlut2 tgk tiket2 dan kepala semakinn besau sbb ayat yg gramatis!teruskan berpuitis!

Ishaz Zafsh said...

haaa!gotcha~nie la 'dalang' ulat tiket yg bajet comey kt stadium.. :) dah jumpa da!dasyat2~

SangKunang said...

s said.. erkk, gramatis ke gitu. ayat cam ulas guna kaki je. hhaa..

Ishaz Zafsh:
opsss... kantoi sudehh..dah ada org cam ek. takleh laa pasni nak bikin bisnes lagi. haha..