Thursday 2 April 2009

Hakikat kezaliman (bukan versi apit)

satu ketika dahulu, tika aku di perkampungan, banyak kezaliman bagi diriku seorang khalifah di muka bumi yg aku lakukan keatas makhluk2 Allah lain.
seawal usia sehari, kerana terlalu sayang dan kasihkan aku, bonda menjagaku siang malam sehingga terpaksa bondaku membunuh nyamuk2 yg berhinggapan di jasadku. begitu juga dengan lalat2 kerana andai dihinggapinya pada tubuhku, maka banyaklah tahi lalat akan bertempekkan di kulit yg halus mulus.
aku membesar sebagai budak desda pinggiran hutan. anak desa tidak sah jika tidak melastik burung, menangkap pepatung untuk dibakar yg bukanlah untuk disantap. memburu belalang, menangkap semut hitam untuk dilagaka sesama kaum mereka sendiri.
hobiku berubah pabilaku menerjah usia baligh. kasihanku pada mahluk lain yg punya hak untuk hidup lantasku membebaskan terkukur2 jantan dan betina, serindit tua dan muda, merbah gelap dan cerah, kerna ku yakin mereka menderita hidup di sangkaran yg pada hemat pencinta burung mereka harmoni dan bergumbira dihidangkan sekoi dan air free setiap hari.
usia dewasa menerpa,
ahhhhhhhhhhhhh, persetankan semua itu. aku geram pada semut2 yg menceroboh bilikku sehingga rosak kertas bukuku, sehingga longgar ikatan pintuku...
aku pasrah! semuanya aku spray dengan ridsect walaupon aku tau mereka akan kembali dengan bala tentera yg lebih besar.!

hakikat kezaliman yg best,
http://freddiefitri.blogspot.com/2009/02/hakikat-kezaliman.html

6 comments:

Suhaimi Abd Wahid said...

oit marah dgn semot ke?? hahahah :D bilik ko manis kot :P

anjut said...

yer?teh susu dijeruk sampai dua bulan dlm bekas cebok tu, pastu makanan yg bertempiaran dlm bilik tu?x kan cik semut jugak kena marah?tu si otai tu apa fungsi dia?suruh dia menyapu sikit.ni duk membuta jer.

SangKunang said...

heh....
bilik aku dihuni oleh orang yg manis
:P

kudabesi said...

ceh anjut tucker

gua selalu menyapu bila cukup kiraan ikut pusingan planet named

Freddie said...

gu..kasi la link..hehehehehe

SangKunang said...

yeah...
demi memuaskan hati encik apit/freddie/precinters ultras...

gua dah bubuh link..
rakan2 bloggers, view laa blog die yg mengandungi cerita-cerita best tahap PBB.

hehe