Thursday 16 April 2009

Menanti Pengemudi....

menanti dan terus menanti...
hingga kini 16 april, sudah lebih 3 bulan skuad kebangsaan malaysia tidak mempunyai jurulatih sejak pemecatan B. Satianathan selepas kekalahan malaysia kepada UAE januari lalu. walaupun liga malaysia agak meriah sejak akhir2 ini dengan pelbagai aksi, pelbagai isu dan pelbagai kontroversi, ramai yang sudah melupakan skuad kebangsaan malah di pihak FAM sendiri seolah-olah membiarkan saja skuad kebangsaan belayar tanpa arah dan hala tuju.
sejak berakhirnya khidmat sathia yang berjaya menaikkan ranking malaysia tahun lalu ditamatkan, bermacam nama dicanangkan untuk mengisi kerusi panas itu. peter white, allan harris mungkin kembali, dan ramai lagi tetapi kata putus telah ditetapkan oleh tuanku presiden, bahawa calon jurulatih kebangsaan adalah anak tempatan ! bermakna tiada ruang untuk kepakaran asing seperti harris dan white.
lalu timbullah nama2 seperti azrai khor, k.devan, dollah salleh, zainal abidin, rajagopal..
tp hingga hari ini, hanya satu nama saja yang mendapat tawaran iaitu azrai khor.
walaubagaimanapun, itu masih belum keputusan. khabarnya, KFA berat hati untuk melepaskan azrai yang banyak membawa kejayaan untuk kedah sehingga muncul juara double treble.
kesiannye pasukan kita.....
satu negara termasuk FAM sendiri mahukan yang terbaik, mahukan pencapaian daripada skuad kebangsaan. tapi mereka sendiri tidak menjalankan tanggungajawab iaitu menyediakan pasukan yang terbaik. tak kan laa minggu depan ada tournament, baru nak lantik jurulatih..
kepada FAM, cepatlah bertindak.

5 comments:

Unknown said...

aku nk foreigner...pter butler ke....org2 asing nih die dh terdedah ngan kaedah n regime dr europe utk harness young players and take them to other levels yg bgus...dr byr gaji org2 FAM yg dtg keje makan gaji buta,baikla sack sume tuh,n dptkan coach foreigner cam Peter Butler ke,Peter Withe ke,xpon Alan Harris lg bgus

Pokjak a.k.a. Aizat said...

tukar jer la sumer, bg management baru, btl2 baru..

aFiQ said...

Pergi Mati FAM dan kroni2 mereka...

SangKunang said...

aku pun mahukan jurulatih asing untuk membimbing malaysia.
bukan tidak patriotik seperti kata tuanku presiden...
tapi kita gunakan kepakaran asing.
sudahlah liga kita tidak ada foreigner.

Pokjak a.k.a. Aizat said...

klo nk guna taktik ala2 EPL, y main pantas, stamina players kite still kna improve lg, xla semput kejar bola....