Tuesday, 6 April 2010

Kenapa ?

Ramai yang kagum, ramai yang bertanya kenapa Stadium Sultan Mohamad ke-IV selalu dipenuhi penyokong setiap kali berlangsungnya perlawanan yang membabitkan The Red Warriors sama ada perlawanan liga, piala mahupun persahabatan.

Ramai juga yang memberi jawapan;
1) kerana bandar Kota Bharu tiada hiburan seperti kelab malam.
- teetttt, salah kerana macam2 ade kat KB tu. tomoi pun ade.

2) kerana ramai penduduk yg tinggal berdekatan KB.
- tettttttttt, salah lagi kerana penyokong yg hadir bukan saja dari KB malah meliputi segenap ceruk negeri termasuk Gua Musang dan Jeli (gua laa tu) yg jauhnya 90-150 kilometer dari KB.

3) kerana Stadium Sultan Mohamad ke-IV tu kecik, 20000 je. tu yg nampak penuh.
- tettttttttt... salah lagi. untuk pengetahuan semua. Stadium tu memang kecik tapi padat. tak kira lagi yg datang tp tiket abis. terpaksa lepak minum air kat luar tgk kat skrin. Lagi satu, banyak lagi stadium yg kecik kat malaysia nih, tapi takde yg sepadat SSM4.

jawapan sebenar kenapa SSM4 selalu penuh ialah..........


INI -------->

INI -------->

dan INI ---------->
juga INI ----------->Tuan Gambar

Jawapan keseluruhannya ialah PROMOSI dan PUBLISITI yang mana kebanyakkan FA di Malaysia ini masih kekok untuk melakukannya termasuk pemerintah bola malaya sendiri FAM !

*tidak susah sebenarnya bagi FAM untuk menggantung sekeping 'banner' untuk memberitahu orang ramai bahawa pada hari itu ada satu perlawanan di Stadium Nasional Bukil Jalil. Sadis sungguh. Orang ramai kat luar stadium datang JomHeboh tapi tak tau pun kat dalam ada perlawanan.. MEMANG SADIS !
Tp bukan salah rakyat. salah FAM !!!!


gambar-gambar dicilok daripada http://kelantanfamilychatroll.blogspot.com/


4 comments:

Am_7riel said...

btol cam ko cakap
promosi camnih pon susah
FA kene giat promo match dorang
FAM plak kene do the part untuk promo fixture sume tmpat
FA xleh nak harapkan FAM aje

Zinedine Zaiddin said...

FAM tau sedut duit je...mana reti nak pikir benda2 macam ni. Promosi pun malas..pastu nak paksa rakyat datang stadium plak..apa raa~



Entri Pertama Bulan Ramadhan

Are We Prepared Enough, Boss? Yes, Just Bring it On!

SangKunang said...

hehehe.. keje menyedut duit aje... kemajuan bolasepak tak ade pon

Anonymous said...

bab ni memang aku respek kat FA kelantan...x salah aku kat kelantan siap ade billboard yg tunjuk jadual perlawanan utk satu musim...

walopon aku ni penyokong selangor tapi ak respek dgn usaha FA kelantan ni...

selangor laen sikit...sebab da stabil dan ade nama...mmg penyokokng tetap ramai..tapi yg kelantan ni memang aku tgk semakin menaik...

dah kaya nanti mintak la FA improve training facilities..bru boleh produce player muda hebat2..