Saturday 23 October 2010

SATHIA DIGANTUNG !


Dalam kerancakan persiapan menghadapi Kedah dalam aksi Separuh Akhir kedua di Kota Bharu malam ini, kem Kelantan dikejutkan dengan berita penggantungan Jurulatih, B. Satianathan selama 6 bulan oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM)....

WTF.....
Sebab penggantungan hanya adalah kerana mengeluarkan kenyataan berkaitan kesediaan stadium dalam perlawanan liga super antara Terengganu dan Perlis.
" sekiranya stadium tuan rumah tidak boleh digunakan maka stadium luar harus dijadikan stadium berkecuali untuk menjadi gelanggang pertarungan"

Kenyataan Satia adalah bersifat cadangan dan bukan kritikan. DAN kenyataan beliau adalah jelas, merujuk kepada aspek kesediaan stadium yg pernah terjadi kepada pasukan kelantan tahun lepas..

FAM MEMANG SUDAH GILO...
Kes 'Zidane' Malaysia yg menghantuk kepala pemain T-Team, Harris Safuan Kamal bila nak selesaikan???? atau dilupakan saja....

Dan nampaknya suara Annuar Musa sebagai Timbalan Presiden FAM sudah tidak didengari lagi di Wisma Kelana Jaya. Suara kem lain lebih kuat....

2 comments:

Paritbuntarmali said...

Sathia mungkin terlupa bahawa jika memberi kenyataan akhbar harus berhati-hati. Bukan sebab Sathia ni jurulatih Kelantan semata-mata tetapi sebab Sathia ni bukan ada kena mengena dengan pasukan Selangor. Percayalah jika Sathia ni jurulatih Selangor tiada tindakan, hanya amaran sahaja dikenakan dan selepas rayuan dibuat semua boleh setel begitu aje.

Itulah senario bolasepak Malaysia atau lebih tepat lagi politik dari Wisma FAM. Raja Ahmad dan arwah Datuk Ahmad Basri pernah merasai bahana digantung FAM akibat dari teguran yang dibuat di akhbar. Banyak kes apabila melibatkan Selangor akan dibicarakan dengan lambat kerana pesalah berkenaan tidak dapat hadir dan lain-lain lagi alasan. Apabila keputusan diberi seperti hendak memberi hukuman seringan-ringannya.

TS Anuar Musa hanyalah seorang Timbalan Presiden di FAM yang ikhlas memperjuangkan bolasepak di Malaysia. Kejayaan Kelantan adalah bukti kemampuan beliau untuk membangunkan bolasepak jika tiada campurtangan pihak ketiga.

Untuk kemajuan bolasepak Kelantan jangka masa panjang, diharap tiada pihak ketiga yang akan masuk campur. Pasukan Kelantan adalah satu-satunya pasukan tanpa bantuan kewangan dari Kerajaan Negeri yang berjaya setakat ini. Biasanya bila sudah berjaya akan ada le pihak yang cuba untuk mendapat kredit kejayaan usaha orang lain.

Semoga Kelantan akan berjaya dalam final Piala Malaysia 2010 sebagai pasukan diuruskan secara peribadi oleh TS Anuar Musa. Kejayaan TS Anuar Musa ini juga boleh menjadi contoh terbaik kepada individu lain untuk menguruskan pasukan bolasepak di Malaysia.

Peminat bolasepak Malysia.

SangKunang said...

bro... hari ni aku nak angkat komen ni jadi entry aku...

terima kasih bro paritbuntar..