Saturday 13 August 2011

Ramadhan Badrol Bahtiar | Alor Star ke Wigan

Salam Ramadhan ke 13. Lagi 2 hari tamatlah separuh masa pertama Ramadhan tahun ini. Menuju ke separuh masa kedua yang lebih getir dengan masa permainan yang lebih pantas dan rancak. Asakan lawan pun bertambah-tambah hebatnya. Masa tambahan bermula nanti. Jangan lupe Qunut ye..

Ehem..Beberapa hari suhu panas menguasai Pekan Karawang, SASA the legend bakal ke LIga Jerman, terbaharu atmosfera Alor Star pula yang diselaputi aroma yang lagi best. BADDROL BAHTIAR dapat tawaran ke kelab Divisyen 1 England, Wigan Athletic. Kesohehan khabar, bermula di sini....


Itu BUKAN website dari Malaysia beb. Itu internasional punya..

Makin murah rezeki pemain Malaysia kebelakangan ini nampaknya. Jika cerita sensasi Safee-Bundesliga masih samar-samar. Yang ini nyata tidak samar lagi. Mana datangnya tsunami kalau takde gempa bumi kan...

Logika vs Retorika. Vote 4 logika. Memang ada betulnya andai kebolehpercayaan berita berada pada paras tertinggi. Sebab musabab utamanya sudah tentulah pasaran atau dalam bahasa orang Wigannya ialah MARKETING. Pasaran EPL untuk rakyat Malaysia sangat luas. Tengok saja kunjungan kelab-kelab English ke Malaya saban tahun semakin meriah. Tahun ini saja dah 3 pasukan datang.

Itu belum dicampur lagi dengan penglibatan korporat Malaysia dalam Bisnes bolasepak negara penjajah itu. Disana kita ada Tune Group, kita ada Berjaya Holding, kita ada Air Asia, kita juga ada TM. Dan orang kita juga dah jadi owner kelab sana Cardiff City. Jadinya, hubungan bisnes bolasepak England dengan duit rakyat Malaysia dah semakin rapat jurangnya.

Atas faktor-faktor itulah, aku rasa Wigan pun taknak terkecuali dari menjadikan Malaysia sebagai pasaran baru mereka. Kerana mereka tau, orang Malaya suka bolasepak English maaa...

Good Luck Badd. Buat yang terbaik. Sebab hang hat terbaek di Malaysia...

7 comments:

dinie muhaimin said...

biar betol...

saperakue said...

kalau betul bagusla untuk perkembangan bolasepak kita..
jauh merantau banyak ilmu..

Datuk M. Karathu said...

ehh. tok leh. ambo tok sey buwi. ambo booking doh badrol utk TRW 2012. xleh, xleh. sapo2 pun xleh ambik dio dari kawe

Irfan Bakti said...

Weh Karathu,
Mung ingat mung beh angat ke? sume orang mung nok. padang-padang laa Karathu. Mung tu ambik sape pung, kaloh jugok ngan sep nelang aku.
Mung tu bodo, tolo. Dok rok cettong.

Baddrol meseh doh aku smalang. Ye kabo nok mari sini tahung depang. Mung, Total Loser !!! booooo.

meor-name-depan-ku said...

lepas ni. Cintaku tertinggal di stadium kat Jerman dan UK pulak. kehkeh!!

still trust with Malaysia football

Sir Alex Ferguson said...

OMG. this smart guy is going to Latics ??? no, no, no. I'll do everything, i'll try my best to bring u to The Theater of Dream.
Only Old Trafford suite u Bahtiar...

SangKunang said...

aloh laa.. ado blako mari komen. karathu, irfan, pah ko ferguson pun terjebak.. naka awok2 nih.. anyway, thnks..

dinie, saperaku:hehe, berita betul

meor: aih... tertinggal kat jerman lak..