Monday 1 August 2011

Salam Ramadhan...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM 1 RAMADHAN....
Pantas betul masa berlalu, sedar tak sedar ramadhan kembali. Hadir bersama 1001 rahmat dari Allah. Datang bersama membuka pintu syurga seluas-luasnya, dan menutup pintu neraka serapat-rapatnya.. Rapak jik oghe kito kato..Jadi gunakanlah ruang, masa dan tenaga yang diberi Allah kepada kita dengan sebaiknya. Tak payah la nak tunggu tua baru nak beribadah kan.

Hari ini kita masih muda, yang pasti esok kita sudah tua. Dan yang paling pasti AJAL tidak mengenal USIA..

RAMADHAN PIALA DUNIA
Ramadhan kali ini tanpa Harimau Malaya di pentas dunia. Tersingkir, terpaksa memberi jalan kepada sang singa. Air mata 28 Julai masih terasa hangatnya. Cinta membara ini terpaksa ditahan lagi. Sekurang-kurangnya untuk 4 tahun akan datang. Lama menanti. Sungguh lama. Namun demi cinta sejati, aku akan terus menanti. Rindu dendam!
dan sebelum menutup mata, ingin sekali aku melihat mereka di sana....

RAMADHAN DI SINGAPURA-PURA
Semalam, majlis undian kelayakan Piala Dunia pusingan ketiga. Mood SEDIH melihat nama Singapura (MALAYSIA) diundi untuk bersama sekumpulan dengan Iraq, China dan Jordan..

Melihat nama SINGAPORE, aku tetap nampak yang MALAYSIA sebenarnya berada disitu. Apa boleh buat, bola itu bulat. Malaysia BOLEH, Singapura APA PUN TAK BOLEH...

RAMADHAN SI PEMBALING MERCUN
Ramadhan dan mercun memang tak boleh dipisahkan. Itu semua budak-budak punya mainan kan. Tapi ada jugak orang tua yang gila main mercun. Main mercun kalo baling kat tangan sendiri pastu putus 20 jari termasuk kaki dan tangan pun takpe la kan. Dah dia sendiri yang main.
Ini kisah mercun di Bukit Jalil tempoh hari. Tarikh 28 Julai 2011 akan diingati sampai mati oleh saudara Ahmad Jazimin. Selain malam kecewa buat Harimau Malaya, malam itu juga beliau telah kehilangan penglihatan sebelah kanan matanya angkara pembaling mercun durjana..
Kepada pembaling mercun tu, bulan2 ramadhan ni elok la ko taubat ye. Tapi ko kena ingat, dosa ngan Allah boleh taubat ngan Allah. Dosa ngan manusia sampai mati la ko tetap berdosa kalo orang tu tak ampunkan...


RAMADHAN SARUNG TANGAN EMAS JARI RUNCING
Ramadhan ini mungkin tidak seceria ramadhan sebelumnya buat pasangan sarung tangan emas Khairul Fahmi Che Mat dan pemilik jejari runcing Elia. Sudah sah, pasangan ini putus tunang. Mungkin ramai yang mendoakan diorang berpisah. Pujaan Malaya la katakan. Hero gadis-gadis yang minat drama korea.. Tu la yang jadi camni. Makbul kan kalo ramai.. Apa laa korang ni. jeles...


Apapun tabik untuk lu Apek.. aksi terbaik Apek 28 Julai lalu di Bukit Jalil sedikitpun tidak menunjukkan yang kepala otak beliau tengah berserabut.. Tahniah apek.

Pasal ikatan korang tu, dah takde jodoh nak wat camana kan. Mungkin Apek akan dapat pasangan yang lagi bagus... Sama jugak Jejari Runcing, mungkin akan dapat lagi bagus..

Jejari runsing jangan risau ye...kumbang bukan sekuntum..
Jangan terkejut la kan kalo blog ni dah x pakai nama sangkunang dah..tetiba jadi jejari pendek..
Haha, gurau je Elia.... Peaceee Yawwww !

ASSALAMUALAIKUM

4 comments:

Anonymous said...

Apekkkkkk, marry me please!

~nazma said...

jejari pendek tak best lah.. jejari gebu cute sket, kunang...

by the way, selamat berpuasa dan menyambut ramadhan al-mubarak...

Anonymous said...

singapork apa pun tak boleh...
jejari runcing bolehhhhh

Putra Merah said...

apek toksey ko jejari runcing.. dop som. molek nge kawe elia tuh.. haha